El maquillatge en les arts escèniques i la fotografia

Descripció

Des de les primeres referències situades en la prehistòria, com son la Venus de Willendorf i la Venus de Laussel (25.000 anys i 20.000 anys, respectivament), fins al S.XXI, el maquillatge ha sofert una llarga evolució, tant en el significat, com en les tècniques i materials utilitzats.

Actualment, dins la fotografia de retrat y de les arts escèniques, el maquillatge ens permet ressaltar punts d'interès del rostre o bé minimitzar-ne els defectes, vinculats molts cops a la mateixa llum de l'escena (flaixos, focus amb temperatures de color canviants, llums dures o penombres, llum natural...). Cada mitjà requereix tècniques específiques perquè els volums, les textures, les formes, la llum, les ombres i els colors, siguin òptims en cada escenari i en cada sessió fotogràfica. La llum natural i l'artificial, la fotografia en color i en blanc i negre, el suport digital i l'analògic, la tragèdia, la comèdia i el drama... Cada entorn, ambient, escenari i context, requereixen un ús adequat del maquillatge, de manera que el director i l'actor, el fotògraf i el model, puguin assolir plegats els resultats desitjats.

Monica Salvarani, amb més de 25 anys d'experiència dins el món de la fotografia i de les arts escèniques, ens ajudarà a comprendre i a interpretar correctament aquestes diferències, en una sessió eminentment pràctica, però sense defugir de la necessària base teòrica. Amb les seves aportacions, esbrinarem i donarem resposta a diverses qüestions relacionades amb el maquillatge professional, sempre dins els àmbits d'interès per als alumnes.

 

  • Quins són els components més importants del maquillatge escènic i fotogràfic?

         Macrocosmos de tècniques, colors, il·luminacions, contrastos, formes, volums, textures, espais interiors i exteriors, situacions atmosfèriques i estacions de l'any, la suor, el fred; tot això relacionat amb el Microcosmos que representen el rostre i les diverses parts del cos humà. Les mirades, els petits moviments facials i del cos.

  • Com es comporta el maquillatge en contacte amb la pell i la llum? I quina és la importància dels filtres o gelatines? Els tons de color, la importància dels filtres de llum. La llum com a element vital per al maquillatge i l'etilisme.
  • Com reconèixer els defectes i com evidenciar els detalls positius d'una cara sense mutar-la?
  • Equilibri i proporció entre forma i color
  • Diferències en el maquillatge en la fotografia de color i en blanc i negre
  • Coproducció: com col·laborar amb els maquilladors dins la fase creativa, preproducció i durant la sessió fotogràfica
  • Aprendre les bases del maquillatge i els seus efectes fotogràfics i escènics.
  • Efectes i complicacions del color. La llum.
  • Pràctica fotogràfica a l'interior i a l'exterior per a comprendre què és possible, què és difícil i què és impossible de fer.
  • Diferències entre maquillatge de moda, publicitat, arts escèniques, etc.
  • Preproducció - brain storming - col·laboració entre el fotògraf i el seu equip.

 

Continguts

  • Aprendre les bases del maquillatge i els seus efectes fotogràfics i escènics.
  • Efectes i complicacions del color. La llum.
  • Pràctica fotogràfica a l’interior i a l’exterior per a comprendre què és possible, què és difícil i què és impossible de fer.
  • Diferències entre maquillatge de moda, publicitat, arts escèniques, etc.
  • Pre-producció - brain storming - col·laboració entre el fotògraf i el seu equip.

Cursos relacionats

Fotografia de models (beauty)
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Photoshop per a fotografia
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Il·luminació d'estudi
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Llenguatge fotogràfic
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Fireflies: Nature meets technology
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Creació de personatges II: ideació i esbossos
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Creació de personatges: ideació i esbossos
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Introducció al Mapping i al VJ
+

MATRÍCULA OBERTA

Properament

Previ Següent