Judit Vidiella Pagès

Llicenciada (1999) i Doctora (2009) en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB), menció d’honor amb la tesi doctoral “Pràctiques de corporització i pedagogies de contacte: una aproximació als Estudis de Performance”.


Acreditada com a lectora per la AQU (2009). Membre del programa internacional de doctorat “Arts i Educació: un enfocament construccionista”, coordinat per la UB, UdG i UGR. 


Del 2001 al 2013 ha estat docent a la UB, coordinant el Màster de Formació del professorat de Secundària en l’especialitat de Dibuix. Del 2013 al 2015 ha treballat com a professora auxiliar convidada a la Universidade de Évora, Portugal, com a directora i docent del Mestrado em Ensino das Artes Visuais i el Grado em Educação Básica.


Forma part del grup de recerca consolidat de la UB ESBRINA (subjectivitats i entorns educatius contemporanis); de la xarxa REUNI+D (red universitària d’investigació i innovació educativa); de la xarxa internacional Another Roadmap for Arts Education; i del grup Col·lectivaccions, en el que realitza mediació i pràctiques col·laboratives en contextos artístics, i que des del 2016 forma part dels projectes seleccionats al viver de Fabra i Coats, Fàbrica de Creació de Barcelona.


Ha co-dirigit el Festival Internacional en accions performàtiques eBent, en la novena i desena edició 2009 i 2010.


Membre del comitè revisor de la revista científica Gender and Education; de la Revista Arte, Individuo y Sociedad de la Universidad Complutense de Madrid; i de la revista Eari. Educación Artística, del Instituto Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (Universitat de València).


Especialitzada en Pedagogies Culturals, Estudis de Performance, Teories del Cos i Pràctiques Feministes.


Entre les seves publicacions destaquen:



  • Vidiella Judit (2016) “Polítiques culturals; anàlisi del ‘currículum ocult” i “Educació i cultura en l’àmbit no formal: creuaments i desafiaments” a Informe anual sobre l’estat de la Cultura i de les Arts de Catalunya. Edita Consell Nacional de Cultura i de les Arts (CoNCA).

  •  Vidiella Judit (2015) “Performance y mediación: tensiones, fricciones y contactos entre prácticas performáticas y restricciones performativas”, a Albarrán Juan; Estella Iñaki (Ed.) Llámalo performance: historia, disciplina y recepción. Madrid: Brumaria. ISBN: 978-84-944005-4-4 (pp. 95-139).

  • Vidiella Judit i Larrain Verónica (2015) “El papel de las condiciones de trabajo en la construcción de la identidad docente. Corporalidades, afectos y saberes”, a Revista Mexicana de Investigación Educativa, secció temàtica “Experiencias y sentidos de la escuela desde la perspectiva estudiantil”, vol. 20, nº 67, octubre-desembre, pp. 1281-1310. ISSN 1405-6666.

  • Larrain Verónica i Vidiella Judit (2014) “La constitución de la subjetividad (docente) en un contexto posfordista: trabajo inmaterial y precariedad”, a Sancho Juana María i Hernández Fernando (2014) (coord.) Mestros al vaivén. Aprender la profesión docente en el mundo actual. Barcelona: Octaedro. ISBN: 978-874-9921-583-9. (pp. 147-167).

  • Vidiella Judit (2014) “De fronteras, cuerpos y espacios liminales”, a Visualidades, revista do programa de mestrado em cultura visual. vol.12 nº 1, pp. 78-99.

  • Vidiella Judit (2014) “Archivos encarnados como zonas de contacto”, a Efímera Revista de Arte de Acción, vol. 5 nº 6, pp. 16-23.

  • Vidiella Judit (2012) “Pràctiques i pedagogies feministes de contacte. És possible repensar la mediació des de les polítiques de cura i afecte?” a Obert a reflexió. Laboratori de treball en xarxa i producció artística i cultural. Ajuntament de Tarragona i Generalitat de Catalunya: CA Tarragona Centre d’Art (pp. 49-61).